Субота, 04.05.2024, 17:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя інформатики Рисович Тетяни Леонтіївни

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Інноваційні технології на уроках інформатики

В сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського. У книзі «Сто порад учителю» він писав: „Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання та виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...” Вважаю, що завдання вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті, пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, бо закладене там природою.

Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, для того щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів, особливо тих які мають фізичні  вади, важливою є саме роль учителя. Завдання педагога – керувати процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.

І єдиним найефективнішим засобом досягнення цієї мети є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.

Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу інноваційних  технологій навчання. Багато з них варті уваги сучасного педагога, який прагне дати якісний рівень знань, зробити урок цікавим, досягти максимального взаєморозуміння і співпраці між вчителем та учнем.

Забезпечувати розвиток особистості в процесі навчання інформатики важче, ніж подавати основи теоретичних знань. В умовах корекційної освіти потрібно поєднувати різні типи навчання: індивідуальний та колективний, діалоговий та диференційний, створюючи всі умови для творчої діяльності та застосовуючи активні й інтерактивні методи навчання.

Використання комп’ютерної техніки робить урок цікавим і сучасним. Тому, мета вчителя не лише передати учням окреслену програмами та підручниками систему знань, а й підготувати їх до повноцінної плідної життєдіяльності в сучасному суспільстві.

Тому вчителю постійно поглиблюю свої знання, опрацьовувати додаткову літературу, привчати до цього і своїх учнів. Донести до них таку аксіому – підручник не є єдиним джерелом знань, тому варто вивчати різні погляди на тему з посібників, словників, довідників.

Вчителю потрібно ретельно готуватись до кожного уроку, продумуючи хід заняття, добираючи ефективні методи та прийоми.

  Як організувати перевірку знань  так, щоб учні із задоволенням, з інтересом виконували перевірочні завдання? У цьому допомагають нестандартні форми перевірки засвоєння фактичного матеріалу. Нестандартні ігрові форми проведення контролю знань учнів, в тому числі інтерактивні кросворди, «Робота в парах», «Мозковий штурм», «Незакінчене речення» допомагають легше засвоювати навчальний матеріал, поглиблювати знання з різних питань, розширюють кругозір учнів, розвивають пізнавальний інтерес, змушують учня мобілізувати свої знання, сприяють формуванню інтелекту, розвитку пам'яті та уваги.

Новий матеріал вчитель подає дітям за допомогою розповіді, пояснення, бесіди з використанням мультимедійних програмних засобів, які дозволяють поєднувати текстову, графічну, анімаційну, відео- і звукову інформацію. Одночасне використання кількох каналів сприйняття навчальної інформації дозволяє підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу. Під час викладання  матеріалу використовувати інтерактивні методи: «Навчаючись учусь», «Займи позицію».

При закріпленні знань і умінь вчитель повинен дати учнями завдання з урахуванням диференціації. Це дозволяє здійснити перехід до самостійного розв’язування завдань з теми, що вивчаємо.

Закінчуючи урок, завжди підсумовуйте зроблене на уроці. Для підбиття підсумків уроку можна застосувати метод «Мікрофон». Учням пропонується закінчити речення «Сьогодні, працюючі на уроці, я зрозумів …»

Використовуючи такі підсумки, робимо висновки, щодо таких аспектів – рівень засвоєння знань учнями, їхні враження від уроку. Виходячи з цього, вчитель вибирає  форму актуалізації знань на наступний урок.

Науково-методичне забезпечення навчання здійснюється за такими напрямками:

1. Впровадження інноваційних та інтерактивних технологій.

2. Застосування у навчально-виховному процесі Інтернет-ресурсів, готових дидактично орієнтованих програмних засобів навчання, основних компонентів інформаційного середовища, тощо.

3. Розробляння та впровадження власних інформаційних продуктів як програмних засобів навчання: мультимедійних презентацій, комп’ютерних графічних об’єктів, та інше.

4. Здійснення моніторингу, діагностування, прогнозування.

Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних технологій дозволяють інтенсифікувати освітній корекційний процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань. Сучасні комп’ютерні технології дають учителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання. Таке заняття викликає в дітей емоційний підйом. Навіть учні, які мають невисокий рівень знань, охоче працюють із комп’ютером. А коли внести в урок «цікавинку», тобто активізувати учнів до навчання, пробудити інтерес – то і результат буде якісним.

Не забуваємо, що для дітей з вадами слуху корекційна робота стоїть на першому місці протягом всього уроку.



Джерело: http://informatika20.at.ua
Категорія: Мої статті | Додав: Admin (17.11.2013) | Автор: Рисович Тетяна Леонтіївна W
Переглядів: 1738 | Теги: навчання, інформатика, інклюзия, інтерактивні технології | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz